Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Joeri Friederich - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Joeri Friederich - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Joeri

Blijf op de hoogte en volg Joeri

22 Februari 2012 | Australië, Brisbane

Dus, ik wordt wakker in het hostel, mn telefoon geeft 9:00 aan en de hele dag onweer en stortregen. Leuk, voor je eerste dag daar.
Na het opentrekken van de gordijnen bleek echter dat niets minder waar is en het gewoon 32C volle zon is, mooi! Zover ik weet geen jetlag, maar wie weet zag ik er wel uit als een zombie.

Na een ontbijt van whatever er nog in me tas zit en eindelijk die lang verwachte douche (Ze sprayen gigantisch meurende anti-bacteriële spray rond in het vliegtuig) gaan we maar es Brisbane verkennen.

We hebben op dit moment geen idee waar we zijn dus we zijn gewoon richting de hoge gebouwen gelopen. Dit bleek ook inderdaad de goedde richting te zijn.
Brisbane is echt mooi, heel veel groen (palmbomen!) en het is duidelijk dat de straat om de bomen heen wordt gebouwd in plaats van andersom zoals in NL. Het is ook erg heuvelig, wat me een beetje doet denken aan die foto’s van San Francisco ofzo. Ze rijden wel als idioten, en iedereen heeft een dikke bak onder zn reet (ik heb nog geen auto met een motor onder de 2 liter gezien) maar dat is ook wel nodig met die heuvels en Bergen hier.

Eenmaal in de winkelstraat gingen we op zoek naar wat te eten. Het was redelijk druk, en je loopt tegen iedereen aan omdat je elke keer rechts wil passeren ipv links… :P
Eten is hier allemaal te vinden in zogenaamde “food courts” wat eigenlijk niks anders is dan een hele berg vreet tentjes op een hoop met daartussen wat tafeltjes. Zit er ook helemaal vol met duiven, alleen zijn ze wit en zeggen lorre.

Na nog meer ontbijt, moeten we toch echt aan het werk. We hebben maar 2 dagen om een huis te vinden dus dat is effe belangrijk. In het hostel hebben ze wifi, en kan je dus lekker met een biertje in je hand gaan zoeken naar een huis. Dit ging gelukkig redelijk vlot. Als er maar 1 huis met een zwembad is, wat ook nog es niet duur is, is de keus snel gemaakt. Dus afspraak gemaakt met de makelaar, en we konden meteen de volgende dag terecht bij 15 Hawthorne Road.

De rest van de dag hebben we bij het zwembad gelegen en in dit zeer chille hostel rond gehangen. Er zaten mensen uit alle uithoeken van de wereld en dat is altijd leuk. Later bleek dat dit hostel bekend staat als t party hostel. En gezien de mooie avond die we daar in de bar hadden is dit vast niet gelogen.

Dag 2:
Om 1 uur bezichtigen we het huis dus we moeten enigszins opschieten (komt vooral door t teveel aan bier van de dag er voor). Uiteraard heb je daar geen idee hoe je ergens moet komen, en het internet van t hostel lag er uit dus we konden het ook niet opzoeken. Het was Bram zn idee om gewoon naar het station te lopen en dan daar te vragen hoe we bij het huis moeten komen. Ik ben meestal van het plannen ect maar ok je ben in Australië nu, dus no worries m8!

De aardige mevrouw achter de balie wist ons echter te vertellen dat de wijk Hawthorne niet bestond, maar dat bleek later aan mijn vercrackte uitspraak te liggen. Uiteindelijk heeft ze ons naar een halte ongeveer 2km van het huis geloodst. Nu is dit normaal niet erg, maar dat is wel 2km heuvelop in de volle zon met spinnen zo groot als mn hand!. Bij aankomst hebben we eerst een wat geluncht in een bistrootje, Daar kregen we een tosti zo groot als mn hoofd. Zowiezo effe wennen wat alles is hier groot, standaard blikkies zijn ook echt 375ml ipv 330ml.

Het huis was mooi, en we waren er meteen al over uit dat we er wel wilde wonen. Het is een echte queenslander, en grotendeels van hout. Er wonen alleen maar studenten en het zwembad + balkon met bbq is ook geweldig. Het ligt bovenop een berg dus ma: wees niet bank ik overstroom niet.
Dus snel spullen gehaald, creditcard over de max gebracht met de borg en je kamer inrichten.

We hadden die avond maar heel even de tijd om met de bewoners rond te hangen (1 Noor, 1 Duitser, 1 Deen, 1 Maleisiër, 2 Engelsen, en 2 Aussies. Want we hadden met 2 Nederlandse meiden die we via stagehuis kennen afgesproken in down under bar, dat is een backpackers bar in het centrum. Dit is echt nog net geen skihut qua sfeer, maar uiteraard veel gezelliger omdat iedereen ergens anders vandaan komt.

Dag 3
We zijn daar redelijk doorgezakt, wat ook niet ons bezoekje aan het lone pine koala park van de dag erna ten goedde kwam. We zaten half dood in de bus die door alle Bergen en heuvels scheurt, tis net een achtbaan. Marleen begon halverwegen een beetje wit te worden maar we kwamen gelukkig net op tijd in het park aan.

Ze hadden er inderdaad veel koala’s, maar ook slangen, kangaroe’s, emu’s, krokodillen, etc etc. We hebben er ongeveer een half uur over gedaan voordat we een kangaroe durfde te aaien, maar de aussies pakken zón beest gewoon aan hun staart en slepen hem mee. :P. Voor de rest Koala’s geaaid, door foto Chinezen platgelopen en ons rotgeschrokken van bush kalkoenen.

Dat is weer alles voor vandaag, hierna begint mn werk en zal ik proberen eens per week nog een update te geven. (ik loop nog steeds een week achter met deze verslagen maar dat komt wel goed.

Maar, Volgende keer: Eerste werkdag, Mijnen zijn groot, BBQ pool party, idiote veiligheids training en South bank beach.

• 22 Februari 2012 - 08:44

Ralph:

Yeahh, de BBQ pool party :P

Pool party, pool party, it was a cool party, cool pool party. LALALALA

• 22 Februari 2012 - 08:46

Laurette:

Leuk met die kangaroe!!!

veel plezier

• 22 Februari 2012 - 08:47

Edith Friederich :

heel leuk geschreven joeri ,voigens mij ben je je roeping misgelopen en had je schrijver moeten worden ! ben benieuwd naar de rest !!!

• 22 Februari 2012 - 12:07

Oma:

Je schrijft hartstikke leuk. Kunnen we je tenminste dag voor dag volgen .Het bier smaakt daar wel erg lekker ,geloof ik. Maar wat wil je met die hoge temperaturen .

Hou je haaks Oma

• 22 Februari 2012 - 13:48

Leo:

Wat vervelend allemaal, zal wel zwaar zijn.
    Kan je het wel aan?

• 07 Maart 2012 - 16:47

Leo:

He, nix meer te vertellen? De rest en ik wachten op je cabereteske anekdotes.